sitting long

טכניקת אלכסנדר

טכניקת אלכסנדר היא שיטה חינוכית תנועתית שפותחה על ידי פרדריק מתיאס אלכסנדר (1896-1955).
השיטה הוכחה באופן מדעי על ידי מספר מחקרים.
שמה הראשון של טכניקת אלכסנדר נקבע ע"י פ.מ. אלכסנדר: הוא כינה אותה "השימוש בעצמי" - " The use of the self".
מתוך מחקר של פ.מ. אלכסנדר על עצמו, מתוך עיון בספרי אנטומיה ומתוך שיחות עומק עם הוגים ומדענים, הוא פיתח ראייה אחרת על האדם עצמו. השיטה מלמדת את התלמיד איך להתנהג עם גופו, עם תנועותיו, עם תגובותיו בחיי היומיום. היא מושתתת על מספר עקרונות מעניינים ויחודיים המתייחסים לגוף, לנפש ולרוח.

למי מיועדת טכניקת אלכסנדר?

השיטה יכולה לעזור לאדם לשפר את השימוש בעצמו וככה להיטיב את תפקודו ואת מצבו הפיזי והנפשי. הטכניקה מיועדת לכל מי
שסובל מכאבי גו, ברכיים, כפות רגליים, נוקשות בצוואר ובמפרקים, צרידות, נשימה קשה, יציבה לקוייה, הגבלה או כאב בתנועות.

לספורטאים - למניעת פציעות ספורט, למתן כיוונים משופרים בתנועה וכן ללמוד לנוח ולהניח לעצמו בין הפעילות המאתגרת.
לילדים
- צמיחה נכונה של כיווני הגו, תוך הפחתת עקמת של עמוד השדרה, שיפור הנשימה והחרדות הנובעות מאורח החיים היושבני והלוחץ.
לנוער - מודעות ויצירת קשר גוף-נפש תוך קבלת מבנה הגוף, דימוי הגוף ושיפור ההופעה החיצונית
לאדם המתבגר - עם הגיל קיימות תופעות של ירידת שיווי משקל, ירידה במסת העצם והשרירים, כאבים הנובעים משנים רבות של עומסי יתר ושימוש יתר במפרקים מסויימים.
לאמנים - שהיצירתיות שלהם סוחפת וסוחטת את גופם ונפשם - יש מזור בלימוד הטכניקה.
למורים, למטפלים ולפסיכולוגים - שעבודתם כרוכה בעומס רגשי רב, בדיבור ממושך ובקשב אינסופי, זוהי דרך להפחתת המתח מהגוף, מהמחשבה ומההרגשה.
לאנשי הי טק שעבודתם מול מחשב כרוכה במאמץ מיקוד ראייה וישיבה חסרת תנועה במשך שעות רבות.

מידע נוסף על טכניקת אלכסנדר

על אלכסנדר האיש